czwartek, 10 lipca 2014

Przekąski imprezowe

"Ale jak mam stosować dietę, kiedy za dwa dni mam imieniny?" - pytanie standardowe, które słyszę praktycznie codziennie. Dieta to nie chwilowy etap, ale styl życia. A spotkania ze znajomymi, imprezy są elementem naszego życia. Jeśli zdarzają się często - burzą nasze dotychczasowe efekty odchudzania, a "od poniedziałku" naprawdę ciężko zacząć od nowa ... Ale jest na to sposób! Zapraszam do zapoznania się z prostymi pomysłami, na zdrowe, imprezowe przekąski.


  • OWOCOWA PIZZA



Czy pizza zawsze musi być z pepperoni, podwójnym serem i sosem śmietanowym? Nie! Szczególnie w upalne dni, sprawdzi się jej owocowa wersja bez pieczenia. Wystarczy pokroić trójkąty arbuza i posypać ulubionym dodatkami, np. plasterkami banana, kiwi, borówką amerykańską. Ser świetnie zastępują wiórki kokosowe.


  • TORT KANAPKOWY


Jeśli zrobisz na swojej imprezie tort w wersji wytrawnej z pewnością zaskoczysz gości. Taki tort zawsze się udaje, nie zawiera cukru i jest smacznym, pożywnym, bogatym w witaminy i składniki mineralne posiłkiem. Szczególnie wartościowe są torty z dodatkiem ryby (np. łososia wędzonego). Ciasto zastępujemy pieczywem tostowym z pełnego ziarna, natomiast krem może stanowić serek kanapkowy z dodatkiem świeżych ziół. Dodatki zależą od Twoich upodobań smakowych - z żywieniowego punktu widzenia, polecam jajka, kiełki oraz oliwki marynowane.

  • SZASZŁYKI OWOCOWE



Owoce podane w formie szaszłyków, zachęcają do spróbowania. Nie tylko pięknie, kolorystycznie prezentują się na stole, ale dostarczają całą bombę witamin i orzeźwiają, ze względu na sporą zawartość wody.


  • BUKIET Z WARZYW


W odchudzaniu liczy się konsekwencja - także w wystroju imprezowego stołu. Taki bukiet z warzyw, nawet zachęci niejadków do zjedzenia zieleniny. Potrzebne są jedynie różnorodne warzywa i patyczki, na których je umieszczamy. Ładna dekoracja, ale i błonnik, witamina C, witamina A ... raj na ziemi!

  • DOMOWE NUGGETS'Y



A teraz coś konkretnego .. nuggetsy w wersji light. Wystarczy pierś kurczaka, jogurt naturalny, ulubione zioła i otręby. Pierś kroimy w paseczki, maczamy w jogurcie z przyprawami i obtaczamy otrębami. Już! Kawałeczki umieszczamy w naczyniu żaroodpornym i pieczemy. Możemy podać z dwoma dipami - chrzanowym (jogurt wymieszany z chrzanem) i pomidorowym (przecier pomidorowy z ziołami i oliwą z oliwek).

  • WRAPY


Pikantne roladki z tortilli to prosta i pożywna przekąska. Najlepiej nadziać je mnóstwem warzyw, kurczakiem, serem lub wędzoną rybą, a jako sos użyć jogurtu. Wyglądają efektownie.

  • CIECIERZYCA


Ciecierzycę zalewamy wodą i odstawiamy na całą noc. Rano, wylewamy wodę i osuszamy ziarna. Skrapiamy je oliwą i przyprawiamy, np. słodką papryką, solą morską. Wykładamy ziarna na papier do pieczenia i wkładamy do nagrzanego do 180 st. C piekarnika. Prażymy tak długo aż ciecierzyca będzie chrupać! Super przekąska, bogata w białko - budulec mięśni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz