sobota, 3 stycznia 2015

Przepis na syrop z cebuli z czosnkiem

Przepis na syrop z cebuli z czosnkiem


Do przygotowania syropu z cebuli potrzebujemy:

- 1 dużą cebulę
- 2 - 3 łyżki miodu pszczelego lub cukru
- kilka ząbków czosnku

Cebulę kroimy w kostkę, a czosnek w plasterki. Polewamy miodem lub zasypujemy cukrem. Odstawiamy pod przykryciem (np. w małym słoiczku) na kilka godzin. Już po 2 - 3 godzinach otrzymujemy gotowy syrop. Najwięcej cennych składników ma świeży syrop, dlatego w okresie choroby, kiedy go potrzebujemy, warto przygotowywać go codziennie.

W czym pomoże syrop z cebuli z czosnkiem?

KASZEL I BÓL GARDŁA

Cebula zapobiega powstawaniu śluzu w drogach oddechowych, stąd łagodzi ból gardła i zmniejsza kaszel. Dzięki zawartości siarki, syrop wykazuje działanie bakteriobójcze. Z kolei duża ilość żelaza, chromu, magnezu, witaminy C i jodu daje właściwości przeciwinfekcyjne.

ODPORNOŚĆ

Tak duża dawka witaminy C w syropie z cebuli świetnie podnosi odporność, a więc nawet jeśli nie jesteś przeziębiony, to warto profilaktycznie sięgać po ten "eliksir zdrowia". Witamina C pobudza wzrost i sprawność komórek układu odpornościowego. Dzięki tej witaminie, w organizmie wzrasta również produkcja interferonu, związku który działa antywirusowo.

GORĄCZKA 

Ostry smak cebuli pobudza krążenie, co sprzyja poceniu się. A nie od dziś wiadomo, że wygrzanie pod kołdrą skraca czas choroby, dzięki skutecznemu pozbyciu się toksyn z organizmu. Jest to bardzo pomocne przy przeziębieniu.

piątek, 2 stycznia 2015

Dieta przeciwzmarszczkowa

Zmarszczki ma każda z nas. U niektórych kobiet są mniej widoczne, u innych nawet w młodym wieku da się zauważyć wyostrzone rysy twarzy - dlaczego? Z wiekiem zmniejsza się poziom kobiecych hormonów estrogenów w organizmie. Im mniej estrogenów, tym bardziej wysuszona skóra. Z wiekiem nasza skóra staje się poza tym coraz cieńsza, zmniejsza się zdolność zatrzymywania wody, skutkiem czego skóra jest również mniej elastyczna. U dojrzałych kobiet spada również produkcja kolagenu w skórze. 


W dużej mierze, wygląd naszej skóry zależy od uwarunkowań genetycznych, ale wpływ na stan skóry ma także nasz styl życia. Czy w diecie znajdziemy produkty, które będą odpowiednikiem nawilżających kremów przeciwzmarszczkowych?

Kilka rzeczy możesz zmienić od razu. Skórę znacznie niszczy zbyt długie przebywanie na słońcu, przebywanie w niezdrowym środowisku oraz palenie papierosów, ale głównie niezdrowa dieta. Właściwie zbilansowany jadłospis pomaga przywrócić równowagę hormonalną i zapobiega dalszym zniszczeniom skóry.


7 produktów przyjaznych dla Twojej skóry


MIGDAŁY

Mają mnóstwo witaminy, która najbardziej potrzebna jest skórze - witaminy E. Migdały chronią skórę przed uszkodzeniem i wspomagają gojenie ran. Jeśli nie lubisz migdałów, możesz je z powodzeniem zastąpić orzechami włoskimi, awokado, siemieniem lnianym oraz oliwą z oliwek.

PESTKI DYNI

Niszczą zmarszczki, a nawet trądzik. Swoje właściwości zawdzięczają dużej zawartości cynku. Pierwiastek ten pomaga w leczeniu oraz regeneracji skóry. Sporo cynku zawierają także soczewica, ryby i pełnoziarniste pieczywo.

ORZECHY BRAZYLIJSKIE

Już 3 sztuki dziennie, aby zaspokoić dziennie zapotrzebowanie na selen. Selen to witamina - przeciwutleniacz, który hamuje powstawanie wolnych rodników, postarzających skórę.

TŁUSTE RYBY MORSKIE

Są źródłem niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych. Zdrowe tłuszcze, których źródłem są ryby są potrzebne do utrzymania wody w skórze.

TRUSKAWKI

Jedząc truskawki, zwiększasz produkcję kolagenu w swojej skórze. Wszystko dzięki dużym ilościom witaminy C znajdującej się w tych owocach. Poza sezonem truskawkowym, warto sięgać po grejpfruty, kiwi i cytryny.

JAJKA

Aminokwasy obecne w jajkach pomagają budować i regenerować skórę i mięśnie. Są również bardzo sycącym posiłkiem. Dbaj, aby 2 - 3 razy w tygodniu w Twoim menu znajdowały się jajka.

MARCHEWKA

Warzywo to dba o koloryt Twojej skóry. Jest źródłem beta karotenu, przekształcającego się w naszym organizmie w witaminę A. Jeśli nie lubisz marchewki, do swojego jadłospisu możesz wprowadzić szpinak lub dynię.

Poza zmianami w jedzeniu, warto zadbać również o ilość wypijanych płynów. Dla zdrowia skóry NAJWAŻNIEJSZA JEST WODA! Pij minimum 1,5l dziennie wody, najlepiej z dodatkiem soku ze świeżo wyciśniętej cytryny. Woda z cytryną dodatkowo odtruwa organizm z toksyn, oczyszcza ze śluzów i resztek niestrawionych pokarmów.

LISTA PRODUKTÓW, KTÓRYCH NALEŻY UNIKAĆ

  • alkohol
  • kawa
  • napoje gazowane
  • cukier
  • potrawy smażone
  • wielokrotnie podgrzewane tłuszcze (np. potrawy w barach typu chińskiego)
  • wysokoprzetworzona żywność (im dłuższa lista składników, tym gorzej!)