piątek, 4 stycznia 2013

6 produktów w walce z tłuszczem na brzuchu

Awokado, zielona herbata, jogurt, borówki, bulgur i mleko czekoladowe to najlepsi sprzymierzeńcy w walce z tłuszczem zlokalizowanym na brzuchu! 


Mleko czekoladowe wypite po wysiłku fizycznym, poprawia rezultaty treningu i przyspiesza regenerację organizmu szybciej niż inne napoje. Białko zawarte w mleku czekoladowym (8-11g/1 opakowanie) zapewnia świetny budulec dla mięśni (kazeina oraz białka serwatkowe). Z kolei, węglowodany (20-25g/1 opakowanie) zwiększają poziom insuliny we krwi, dzięki czemu glukoza szybciej dochodzi do zmęczonych mięśni i dostarcza im energii. Ponadto karton mleka czekoladowego zawiera średnio 300 - 400 mg wapnia, niezbędnego dla naszych kości, dla właściwego procesu kurczenia mięśni i utrzymania odpowiedniego ciśnienia krwi.




Korzystny wpływ spożywania awokado potwierdziły badania opublikowane w pismach "Diabetes Care" i "Obesity". Z badań wynika, że osoby spożywające awokado tracą więcej tkanki tłuszczowej niż osoby jedzące tyle samo kalorii, a mniej tłuszczów jednonienasyconych. Do podobnych wniosków doprowadziły badania przeprowadzone na małpach. Okazało się wówczas, że brzuchy zwierząt, których dieta zawierała tłuszcze jednonienasycone, były o 30 proc. mniejsze niż w przypadku zwierząt, które jadły tłuszcze trans powstające podczas utwardzania olejów roślinnych.




Prozdrowotne właściwości zielonej herbaty są z kolei znane od wieków. Warto pamiętać, że napój ten przyspiesza również spalanie tkanki tłuszczowej. Wyniki badań wykazują, że picie każdego dnia trzech filiżanek zielonej herbaty przyspiesza metabolizm. Pijąc regularnie zielony napój spalamy o 30 kalorii więcej! Działanie odchudzające herbata zawdzięcza między innymi obecności silnego przeciwutleniacza - galusanu epigallokatechiny (EGCG). 



Kolejnym produktem wyróżnionym przez naukowców jest kasza pszeniczna - bulgur. Pół szklanki tego tureckiego przysmaku zawiera więcej błonnika i mniej kalorii niż inne produkty zbożowe. Dzięki temu pomaga regulować poziom insuliny i, jak podejrzewają badacze z Uniwersytetu Kuopio w Finlandii, pobudza kurczenie się komórek tłuszczowych. Kaszę z powodzeniem można wykorzystywać do wielu potraw, np. sałatek, zup, sosów warzywnych.



Gdy już osiągniemy zamierzone rezultaty co do spalania tkanki tłuszczowej, satysfakcję może popsuć nam wzdęty brzuch. Dobrze wówczas sięgnąć po jogurt probiotyczny, który pozytywnie wpływa na florę bakteryjną jelit i poprawia ich pracę - radzi amerykański specjalista ds. żywienia David Grotto.  






Borówki przy stosunkowo małej ilości dostarczanych kalorii (1 garść to średnio 30 kalorii) zawierają mnóstwo przeciwutleniaczy, witamin oraz minerałów. Podczas odchudzania, szczególnie u osób z dużą nadwagą, może pojawić się problem z zwiotczałą skórą. Jedzenie borówek sprawia, że wzmacniamy kolagen w skórze, dzięki czemu staje się ona jędrna. Poza tym, borówki poprawiają trawienie i pracę jelit.






Źródło:

2 komentarze:

  1. Świetny post! Teraz po każdym treningu będę pić mleko czekoladowe bez wyrzutów :) A borówki uwielbiam, szkoda że zimą nie są dostępne....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sezonie na borówki musimy robić sobie zapasy na zimę :) później mrożone można używać do koktajli owocowych, polecam!

      Usuń