środa, 5 września 2012

Dieta dla aktywnych fizycznie

Korzyści wynikających z aktywności fizycznej jest mnóstwo! Dzięki regularnemu sportowi zwiększa się wydolność naszego serca i układu oddechowego, poprawia się krążenie, wzmacniamy kości i zwiększamy giętkość stawów, zmniejszamy ilość tłuszczu w ciele i wreszcie - poprawiamy sobie nastrój i pamięć, obniżając do zera ryzyko wystąpienia depresji.

Jak powinien wyglądać "zdrowy talerz" osoby, która aktywnie uprawia sport?



  • 1/4 talerza powinno stanowić zdrowe źródło białka - najważniejszego budulca mięśni, a więc najlepiej jeśli będą to: ryby, drób, chuda wołowina, chuda wieprzowina, rośliny strączkowe, niskotłuszczowy nabiał, jak również nasiona oraz orzechy, będące źródłem ważnych w diecie kwasów tłuszczowych.
  • Pozostałe miejsce na talerzu (3/4) powinniśmy zapełnić zdrowymi węglowodanami, odbudowującymi glikogen po wysiłku fizycznym - produktami zbożowymi, warzywami, owocami, ziemniakami.
Jeśli nie jesteś osobą aktywną, warto to zmienić! Organizm człowieka po ukończeniu 25 roku życia, traci każdego roku około 0,5 kg masy mięśniowej, jednocześnie zyskując taką samą ilość tkanki tłuszczowej!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz