piątek, 4 czerwca 2010

Zalety jedzenia bananów

Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego teniśiści czy kolarze w czasie treningu jedzą banany?
Dlatego ponieważ są one źródłem energii, ale mają także wiele innych zalet.


Banan średnio zawiera około 20 g węglowodanów, które są odpowiednio trawione i przerobione na paliwo mięśni (glukozę). Wielu sportowców spożywa banany po treningu, po to aby nie mieć tzw. zakwasów, ale banan to także świetny pomysł aby przezwyciężyć kryzys i zmęczenie w czasie dnia w pracy. Zjedzenie banana przyniesie Ci o wiele więcej korzyści niż zjedzenie słodkich przekąsek, takich jak herbatniki czy kawałek ciasta. A poza tym banany:
1. zawierają około 350mg potasu (około 10% dziennego zapotrzebowania), pomaga zatem obniżyć ciśnienie krwi i co jest z tym związane zmniejsza ryzyko nadciśnienia tętniczego,
2. pomagają zachować stałą masę ciała - banan średniej wielkości ma mniej niż 100 kcal - 1/3 energii z 50g paczki chipsów ziemniaczanych !
3. średnio banan zawiera około 3g błonnika oraz skrobię oporną, dając uczucie sytości na dłużej niż po zjedzeniu innych owoców.

Źródło:
http://www.ginews.blogspot.com/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz